محمد رضا منصوریان: جودو ایران در یکی دو سال اخیر کارنامه ضعیفی در رقابت‌های مختلف بین‌المللی از خود به جای گذاشته و به میزان فراوانی طرفداران و حامیان این رشته پرطرفدار را نگران ساخته است.

محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در میان جمعی از خبرنگاران ورزشی بار دیگر عملکرد ضعیف جودو کاران ایران در بازی‌های آسیایی دوحه را توجیه و در کمال تعجب نتایج ملی‌پوشان این رشته در این بازی‌ها را رضایت‌بخش توصیف کرده است.

اینکه رئیس فدراسیون جودو بخواهد عملکرد مدیریتی خود در این فدراسیون را مطلوب جلوه دهد امری طبیعی و روشن است، اما این که گفته شود دلیل دور ماندن جودوکاران ایرانی از کسب مدال طلا در دوحه قضاوت ضعیف داوران بوده، خیلی غیرمنصفانه است.

آن هم در شرایطی که نامدارترین مغلوب جودوی ما آرش میراسماعیلی زمانی که مقابل حریف خود در دوحه شکست خورد گفت: حریفم بهتر از من بود و من نتوانستم او را مغلوب کنم.

جودوی ایران اگر بخواهد با چنین روحیه و مدیریتی باز هم برنامه‌های خود را ادامه دهد، مطمئناً هرگز نمی‌توانددوره طلایی خود را تکرار کند.

قبل از پرداختن به بررسی عملکرد فنی جودو و موقعیت کنونی قهرمانان این رشته چنین بنظر می رسد که باید در شیوه‌های مدیریتی جودو اصلاحاتی انجام‌پذیرد.

کارشناسان و ناظران کمیته ملی المپیک هم با بررسی‌های گسترده‌ای که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که جودو ایران نیازمند اصلاحاتی جدی است.

کد خبر 11838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز